Методичні рекомендації до дипломної роботи

Студенти, ще не оцінили значимість методичок – або новачки-першокурсники, або щасливчики, у яких абсолютно байдужий склад педагогів. Друге малоймовірно, а перше швидко проходимо. Тому кожен поважаючий себе студент (чесніше – бажаючий без проблем закінчити університет) як тільки настає курсова або диплом, йде за методичкою. І це правильне рішення.

Що означає слово «методичка»?

 

Є кілька видів навчально-методичних видань:

  • методичні рекомендації – дають конкретні поради щодо підготовки та оформлення навчального завдання, вирішення проблем і наукових питань;
  • методичні посібники – містять великий систематизований матеріал з конкретними рекомендаціями і прикладами, а також включають опис теоретичних питань (чого немає в першому варіанті);
  • методичні розробки – детально описаний механізм проведення будь-якого завдання, хід дій, сценарій, схема, графік.

Ці три поняття охоплюються загальним словом «методичка». Рядовому студенту, який пише курсову, можна обмежитися тільки рекомендаціями. Та й навряд чи на кафедрі будуть морочитися з чимось більш серйозним. А ось дипломники, особливо магістри орієнтуються вже на масштабну допомогу, а якщо в дослідженні є практичний розділ або проводиться експеримент, то методичні розробки припадуть як не можна до речі.

Методичка – це інструкція до дії. Дотримуючись її алгоритму ризики помилок мінімальні. Зрештою, студент завжди може відобразити «нападки» викладача тим, що строго дотримувався рекомендацій кафедри

На що звернути увагу в методичці?

 

Потрібна допомога?

Заповніть форму нижче і наш менеджер зв’яжеться з вами на протязі 30 хвилин

    Іноді відкриваєш файл з рекомендаціями, і відразу відпадає бажання писати роботу. Здається, що можна втомитися, тільки читаючи правила, не кажучи ж про все інше. Але, як говорить народна мудрість, вовк не такий страшний, як його описують. У методичці головне – вміти виділити це саме «головне». Нас з вами цікавить основна частина. Це такий розділ в середині, в якому містяться важливі пункти і рекомендації. У ньому описується:

    • що саме і в якій послідовності потрібно робити – етапи написання курсової або диплому;
    • як вирішити ті чи інші організаційні та супутні питання – поради по оформленню, цитуванню, структуруванню;
    • які моменти будуть найважчими і на що звернути особливу увагу – акценти роботи.

    Тобто в основному розділі методички є все, що потрібно знати і виконати студенту за змістом і формою.

    Наступний пункт, на який варто звернути увагу – список пропонованої літератури. Це справжнє джерело. Студент заощаджує час на пошук відповідних джерел і перевірку їх достовірності. Буквально можна брати і користуватися. Однак неправильно обмежуватися тільки цим списком – пункти від себе теж повинні бути додані. Ще один значимий аспект – вступна і заключна частина. З них можна запозичити формулювання і основні думки по актуальності, значущості, висновків, практичних порад, гостроти теми.

    У методичних рекомендаціях і посібниках чітко прописуються вимоги до оформлення та форматування, аж до відступу абзаців і розміру шрифту. Тут же на титульному аркуші можна взяти зразок оформлення вихідних даних про ВНЗ і кафедру.

    Методичку можна взяти на кафедрі або завантажити електронну версію на офіційному сайті ВНЗ. При цьому важливо уточнити, чи актуальний варіант або дані вже застаріли

    У чому різниця між методичками до курсових і дипломних робіт?

     

    Схематично посібники та рекомендації до будь-яких видів студентських робіт виконують схожі функції – проінформувати та підказати, як потрібно і правильно. Однак у методичок до випускних кваліфікаційних робіт, особливо магістерських та дипломів, функцій набагато більше:

    • сформувати уявлення про етапи і особливості організації дипломного проектування;
    • запропонувати варіанти тем, вказати напрямки індивідуальних досліджень;
    • детально описати зміст дипломної роботи;
    • позначити вимоги до оформлення, в тому числі графічного супроводу матеріалу.

    На відміну від методичок до курсових, у аналогічних посібників до дипломів є розділ, присвячений питанням захисту. І там, і там певна частина відведена під додатки, але детальніше питання описане в посібниках для дипломників. Таким чином, у всіх методичок схожа суть. Але відрізняються вони кількістю функцій, обсягом і детальністю матеріалу. Чим значущою є студентська робота, тим вагомішою буде методичка.

    Як бути, якщо рекомендації в методичці суперечать ДСТУ та іншим стандартам? Безпосередньо запитати на кафедрі або у викладача, як вчинити. Якщо такої можливості немає, загальнодержавні освітні стандарти за значимістю вище локальних рішень ВНЗ

    Чи можна ігнорувати методичку?

     

    Перефразовуючи відомий вислів, сміливо можна сказати: якщо методички підготовлені, значить це комусь так треба. Наприклад, методистам і співробітникам кафедри, які відпрацьовують свої функції. Або завзятим викладачам, котрі старанно прагнуть поділитися безцінним досвідом з послідовниками.

    У будь-якому випадку ігнорувати методичку – собі дорожче. Особливо якщо на необхідність її дотримання було зазначено прямо в лоб. Інше питання, що від корки до корки це робити не обов’язково. Головне – загальні положення. І оформлення, звичайно ж. Все одно форматувати, так чому не слідувати вказівкам допомоги? Уважність і відповідальність особливо враховуються на захисті дипломів. Викладачі цінують, коли їх думкою цікавляться, а поради враховують. Ази психології, бро)

    Пам’ятайте – переробляти складніше, ніж писати з нуля. А якщо немає часу і бажання морочитися, звертайтеся в компанію «Наука Сервіс». Саме так чинять багато успішних і цілеспрямованих студентів, які хочуть отримати бездоганний результат і на менше не згодні. Ми пишемо студентські роботи «під ключ» і супроводжуємо до самого захисту.

    Рейтинг

    5 / 5. 1

    Потрібна допомога?

    Заповніть форму нижче і наш менеджер зв’яжеться з вами на протязі 30 хвилин

          Напишіть свій відгук