Перш ніж розпочати щільно працювати над курсовим проектом, необхідно визначитися з тим, що являє собою її предмет і об’єкт. Слід зазначити, що це поняття, які хоч і пов’язані тісно одне з одним, але при цьому не є тотожними. Їх розмежування дуже важливе і багато в чому впливає на “успіх” роботи. Розібратися з цими елементами вступу слід обов’язково, адже вступ дуже ретельно вивчається і науковим керівником, і рецензентом, і членами комісії (на відміну від інших елементів роботи, де “допустимі” невеликі похибки).
Загалом же визначення предмета й об’єкта необхідне для:
- правильного вибору вектора проведення наукового дослідження. Об’єкт курсової роботи покликаний обмежити сферу дослідження, а предмет – передати зміст письмової роботи і конкретизувати проблему. Власне кажучи, їх визначення дає змогу студенту чітко визначити, що саме йому треба проаналізувати в роботі, адже сьогодні в нестачі літератури проблеми немає, і тому в процесі написання можна легко відійти від теми. А це може стати причиною того, що робота начебто і буде, але користі від неї буде мало, оскільки доведеться потім усе виправляти через невідповідність змісту заявленій тематиці дослідження;
- того, щоб читач не був введений в оману. Прочитавши тему, у читача так чи інакше виникнуть певні очікування щодо висновків.
Правильно визначивши вищезгадані елементи вступу, студент отримає готову структуру курсової, яку треба буде поступово розкрити. У цій статті зупинимося на визначенні об’єкта і предмета та їхніх відмінностях.
Потрібна допомога?
Що таке об’єкт і предмет курсової роботи?
Об’єкт курсової є абстрактним поняттям. Власне кажучи, він є формулюванням, що охоплює велику кількість понять, задає загальний вектор дослідження, і являє собою тематику, в яку ми будемо заглиблюватися в міру проведення дослідження.
Якщо як об’єкт курсової ми розглядатимемо загальну тематику, яку ми досліджуватимемо на сторінках курсової, то предмет курсової роботи – це її частина. Предмет курсової покликаний визначити конкретний шлях дослідження. Для спрощення розуміння варто зазначити, що предмет знаходить відображення в темі курсової.
Як сформулювати об’єкт і предмет у курсовій?
Перш ніж розглянути приклади коректного формулювання об’єкта і предмета курсової, зупинимося на найпоширеніших помилках, яких припускаються студенти. Так, під час визначення об’єкта багато хто припускається:
- невідповідність обраній темі дослідження (щоб не допустити цього, необхідно підібрати літературу за заданою темою й уважно вивчити її);
- визначення занадто вузьких меж, які не дають змоги повноцінно заглибитися у вивчення питання.
Формулюючи предмет, багато хто припускається таких видів помилок:
- аморфність предмета;
- розрив між предметом і об’єктом дослідження.
Для кращого розуміння, наведемо кілька прикладів:
- Тема курсової: “Діяльність Національної поліції з охорони прав дітей в Україні: адміністративно-правові аспекти”.
- Об’єктом дослідження є суспільні відносини, що виникають у сфері діяльності Національної поліції з охорони прав дітей.
- Предметом дослідження є адміністративно-правові аспекти діяльності Національної поліції з охорони прав дітей.
2. Тема курсової: “Трансформація світового ринку праці в умовах глобалізації”.
- Об’єктом дослідження є процес трансформації світового ринку праці в умовах глобалізації.
- Предметом дослідження є теоретико-методологічні засади та організаційно-економічний механізм трансформації світового ринку праці з урахуванням проявів глобалізації.
3. Тема курсової: “Етичний ідеал у творчості Т.Г.Шевченка”.
- Об’єкт дослідження становить поетичний, прозовий доробок, епістолярій та щоденникові записи Т.Г.Шевченка, які репрезентують його етичні погляди.
- Предметом дослідження є моральний ідеал у творчості Т. Шевченка, що виявляється в уявленні про благо і належне, образі досконалості у стосунках між людьми, такому устрої суспільства, за якого забезпечується ця досконалість, у безумовному вищому зразку моральної особистості.
4. Тема курсової: “Інтенсифікація процесу вилуговування концентратів ільменіту Малишевського родовища у виробництві пігментного діоксиду титану”.
- Об’єкт дослідження: процеси хімічного розкладання змінених ільменітів сульфатною кислотою та їхня інтенсифікація фізичними та хімічними чинниками.
- Предмет дослідження: умови інтенсифікації процесу вилуговування ільменітових концентратів Малишевського родовища у виробництві пігментного діоксиду титану.
Як об’єкт, так і предмет дослідження мають бути визначені лаконічно. Зазвичай кожен із них не більший ніж одне речення.
Чим об’єкт відрізняється від предмета в курсовій?
Об’єкт охоплює собою кілька предметів і тому, перш ніж щось прописувати у введенні, слід уважно вивчити, якому аспекту того чи іншого явища все ж таки присвячено дослідження.
Чому так важливо правильно визначати предмет і об’єкт курсової роботи?
Правильне розмежування студентом вищезазначених понять спростить життя всім “причетним” до процесу захисту курсової роботи. Студенту буде простіше писати роботу, а викладач з перших сторінок зрозуміє, які висновки буде отримано, наскільки студент вміє виділяти головний зміст проблеми та аналізувати зібрані матеріали. А ось сумбурне написання роботи до хорошого не приведе – відхилитися від заданої теми нерозумно розраховувати на те, що роботу допустять до захисту, як результат – поява академічної заборгованості.
Курсова робота – той вид письмових робіт, уникнути якого не вдасться. Ба більше, з ним студент протягом навчання в університеті стикатиметься не раз. Втім, якщо заглиблюватися в усі нюанси підготовки курсової немає бажання або на це просто не вистачає часу, то завжди можна делегувати її написання фахівцям. Замовити курсову роботу можна легко і просто всього за пару хвилин на нашому сайті. Довіряючи підготовку фахівцям “Наука Сервіс”, можна бути впевненим у тому, що все буде виконано на найвищому рівні.
Серед переваг цієї компанії, що надає різні види послуг інформаційного характеру, можна відзначити: доступні ціни, високу швидкість написання робіт будь-якої складності, широкий перелік спеціальностей, за якими можна замовити роботу (з компанією співпрацюють автори, готові написати роботу з юриспруденції, літератури, логістики, філософії, математики і не тільки), високу якість підготовлених робіт, європейський рівень обслуговування. Роботи цих фахівців не викликають нарікань у наукових керівників і дають змогу отримати хорошу оцінку за умови позитивного захисту.
Хороша робота – це лише половина успіху. На оцінку впливає також те, як студент триматиметься на захисті, наскільки вміло він вестиме дискусію і відповідатиме на запитання членів комісії.
- Скільки часу треба на написання курсової роботи?
Усе індивідуально і залежить від спеціальності, теми, індивідуальних вимог ВНЗ щодо оформлення тощо. У середньому фахівцям “Наука Сервіс” потрібно близько тижня. Для студента це завдання є більш складним і тому йому зазвичай треба близько місяця часу, адже щоб написати хорошу роботу треба підібрати і проаналізувати багато літератури, вивчити методичні рекомендації кафедри щодо оформлення роботи, розібратися з такими поняттями, як предмет, об’єкт, методологія, мета і завдання дослідження, і не тільки.
- Чи можуть об’єкт і предмет дублювати один одного?
Ні, предмет є частиною об’єкта в будь-якому разі, навіть якщо на перший погляд обрана тема здається надто вузькою.