Список скорочень у дипломі: як оформити

Бажаєте високу оцінку на захисті? Звертайте увагу на деталі, коли оформляєте роботу. Наприклад, абревіатури та скорочення. У статті поговоримо, коли потрібно складати окремий перелік таких слів та як правильно це зробити.

 

Перелік скорочень у дипломі: що й навіщо

 

Умовні позначення, спеціальні абревіатури, символи, авторські скорочення виносяться до окремого списку та розшифровуються там. Це і є перелік скорочень. Його призначення показати, як скорочення пишеться повністю.

 

Потрібна допомога?

Заповніть форму нижче і наш менеджер зв’яжеться з вами на протязі 30 хвилин

    Це дуже зручно. Заощаджує обсяг, не завантажує текст, не заважає унікальності. Наприклад, тільки уявіть, скільки разів у дипломі з теорії держави і права слід зазначити термін «конституційний устрій». Просто в очах зарябить. А ось альтернатива КУ полегшує завдання. Текст від цього не втрачає, а навпаки, стає зрозумілішим.

     

    Чи завжди потрібен перелік скорочень? Ні. Тільки якщо їх у тексті 5 і більше. Мається на увазі – різних та не поширених. Метри вони ж м, кілограми вони ж кг, інші фізичні величини і дуже відомі формулювання, наприклад, АРК, КМУ і т. д. не оформляються в окремому переліку.

     

    Місце переліку скорочень у структурі диплома

     

    Список скорочень розміщуємо на самому видному місці – перед вступом, але вже після змісту. Логічно спочатку ознайомитися з короткими формулюваннями, а потім читати текст. До речі, ця частина диплома займає одну сторінку і також нумерується. Іноді вимоги методичних рекомендацій допускають, щоб перелік скорочень був у кінці роботи, перед додатками. До речі, загальноприйняті скорочення в бібліографічному списку до цього розділу не включаються – тобто пишемо лише абревіатури та скорочення з основного тексту диплома.

     

    Правила та особливості складання списку

     

    Незалежно від наявності списку скорочень, завжди при першій згадці в тексті використовуйте повну назву, а потім відразу в дужках вказуйте абревіатуру. Наприклад, «Інформаційно-комунікативні характеристики (ІКС) дозволяють реалізувати принцип наочності в освітній процес». Далі за текстом досить просто писати ІКС.

     

    Крім стандартних критеріїв грамотності та достовірності дотримуйтесь таких правил:

    1. Складайте перерахування в алфавітному порядку незалежно від послідовності використання скорочень тексту.
    2. Спочатку перераховуйте скорочення мовою диплома (російською, українською), а потім англійські або інші іноземні абревіатури.
    3. Кожній розшифровці – новий рядок.
    4. Між скороченням та поясненням ставите тире. Наприкінці не потрібні розділові знаки.
    5. Заборонено два ідентичні скорочення щодо різних слів.

     

    Якщо ви використовуєте авторське скорочення, будьте обережні. Не забувайте про правило, що залишати потрібно хоча б пару букв. Інших жорстких правил немає. Наприклад, фінансування – фін-я, конкурентоспроможність – кон-ть тощо. Але не всі викладачі позитивно ставляться до такої ініціативи, тож краще не переборщувати.

    Насамкінець

     

    Чи можна уникнути списку скорочень у дипломі? Так. Це не є обов’язковим елементом. Але якщо ви хочете показати, що ґрунтовно підійшли до питання, і зробити свою роботу акуратніше, не полінуйтеся, приділіть цьому час. Краще – одразу по ходу написання: скорочення – замітка, абревіатура – ​​замітка. А ще краще – якщо одразу в алфавітному порядку.

    Буває так, що не до написання та оформлення. Складно, немає часу чи бажання. Якщо це ваша ситуація, звертайтеся до компанії «Наука Сервіс». Ми виконуємо дипломні роботи на замовлення на будь-які теми. Автори точно знають, як оформити перелік скорочень і позбавлять вас всіх труднощів підготовки. Гарантуємо якість та повний супровід до захисту.

    Рейтинг

    0 / 5. 0

    Потрібна допомога?

    Заповніть форму нижче і наш менеджер зв’яжеться з вами на протязі 30 хвилин

          Напишіть свій відгук